onsdag 6 juli 2011

Utrensning

     Utrensningen av kemikalier fortsätter efter att ha sett dokumentärfilmen Underkastelsen. Det sista jag vill är att lilla Alva ska utsättas för onödigt mycket kemikalier när det finns så många alternativ som är bättre. Barnkammaren är tydligen det rum som är mest förorenat i svenska hem idag, i och med alla plastleksaker, men jag gör allt för att Alvas rum inte ska följa trenden.

     Igår kom ett packet från Klean Kanteen med denna "pipmugg" i rostfritt stål. Jag hade egentligen tänkt satsa på en nappflaska i glas, men eftersom denna kan användas både som nappflaska, pipmugg och vanlig flaska kände jag att det var ett bättre alternativ. Hittills har vi tyvärr använt en nappflaska i plast och det har gjort ont i mig varenda gång hon har hållt i den och druckit ur den. Men nu är det dags att slänga undan så mycket plast som det bara går, däribland nappflaskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar