måndag 18 juli 2011

Lite mindre principfast

     I vanliga fall är jag väldigt principfast, har jag bestämt mig för en sak så är det så. En av mina principer är att söndagen är en vilodag/familjedag. På söndagar ska man ta det lugnt, spela spel och umgås med familj och vänner, gå på Gudstjänst och hålla fest med församlingen och vara ute i naturen och njuta. Därför har jag heller aldrig gjort något inlägg på bloggen på en söndag, utan verkligen hållit den dagen fri. Men nu på semestern än det lite annorlunda och jag väljer att idag göra ett undantag och skriva lite trots att det är söndag. Det är ju praktiskt taget helgdag varje dag nu och vi spelar spel och umgås och njuter av naturen hela tiden och bloggen kommer lite i andra hand.
     Igår åkte jag och min lilla underbara familj upp till Göteborg för att hälsa på min syster i hennes lilla stuga.

     Vi var ute en sväng vid havet och åt mumsiga havrekakor och chokladkakor som hon hade bakat.

     Lilla Alva njöt så klart av havsdoften och solen och den friska luften.

     Idag åkte vi vidare till mina föräldrars sommarställe utanför Uddevalla och ska tillbringa några dagar här. Vi hoppas på fint väder så klart, men vad jag har hört skulle det bli regn så vi kanske får sitta inomhus och snacka massa goja istället.
     Jag hade tänkt att vara duktig och lägga mig tidigt ikväll, så jag säger god natt nu, så hörs vi imorgon istället.
     God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar