fredag 15 juli 2011

Kan inte sova!

     Nu är klockan över halv fyra på natten och jag kan inte somna. Låg och vände och vred mig i sängen medan mannen låg på ena sidan om mig och drog djupa, lugna andetag och lillan låg på andra sidan om mig och gjorde samma sak. Efter någon timme insåg jag att det mest vettiga nog var att gå upp en sväng och göra något annat. Tankarna bara for iväg så jag kunde omöjligt komma till ro, men om jag skriver av mig lite här på bloggen kanske tankarna rensas så att jag kan sova sen.
     Skrivandet här har varit väldigt sporadiskt nu det senaste på grund av semestern. Men jag tror inte att det gör så mycket eftersom de flesta har sommarlov eller semester nu och mycket hellre sitter ute och njuter eller åker iväg på utflykter än att följa bloggar. Vi får väl ta igen det efter sommaren istället.
     Jag blev lite besviken idag när jag insåg att jag har missat årets självplockning av jordgubbar. Vi har varit iväg på annat, så tiden har bara flugit iväg och nu är säsongen över för i år. Det finns ett ställe här i närheten nämligen som odlar ekologiska jordgubbar för självplockning och min tanke var att göra mormors rårörda jordgubbssaft och sen lite jordgubbssylt, men jag får helt enkelt vänta till nästa år. Blåbären har ju kommit lite smått nu, så jag får väl ge mig ut i skogen och plocka dem istället.
     Nä, om jag skulle ta och försöka sova lite nu då, så att jag orkar göra allt som jag vill göra när dagen gryr.
     God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar