tisdag 7 juni 2011

Färdigmålad

     Nu är vår vackra barnstol från början av 1900-talet färdig och lillan sitter som en liten prinsessa i den.


     Nu är det bara för mig att sy en riktigt söt liten dyna till den också, men känner jag mig själv rätt kan det dröja ett tag. Jag har lätt för att planera vad jag ska göra men svårare att få tummen ur och verkligen sätta planerna i verket. Men detta är ju ändå lilla Alvas stol som hon ska sitta i flera gånger om dagen, och då måste det ju vara bekvämt, så jag ska nog se till att komma iväg och köpa skumgummi att göra den här dynan av.

2 kommentarer:

  1. Verkar jättefin. Vilket jobb att göra ordning sina möbler själv, men det blir ju mer personligt då! Det skulle vara fint om man kunde se en bild på hela stolen.

    SvaraRadera
  2. http://fruannamarie.blogspot.com/2011/04/antik-barnstol-och-passion.html
    Här är en bild på hur den såg ut när vi köpte den, men självklart ska jag lägga ut en bild på hur hela ser ut. Kommer snart!

    SvaraRadera