torsdag 19 maj 2011

På rätt sida av hon

     Jag tycker verkligen inte om att komma in i ett stökigt kök på mornarna. Då vill jag att det ska vara snyggt och städat så att man kan dricka sitt morgonkaffe (ekologiskt och rättvisemärkt förstås) utan att se allt som behöver diskas. Men igår hann jag inte snygga upp efter brödbaket, så det var bara att försöka le åt eländet när jag bryggde vårt kaffe idag.
     Tur då att det blev en innedag. Hade egentligen tänkt ta med lillstumpan ut och plockat nässlor till nässelsoppan som vi hade till middag, men eftersom det regnar ute plockade jag nässlor från frysen istället. Så när lillan sov förmiddag passade jag på att snygga upp i köket och jag måste säga att man känner sig verkligen tillfreds efteråt när disken står på rätt sida av hon.


     Tack gode Gud för diskmaskinen, utropar jag. Som miljökämpe borde jag kanske tycka att det är bättre att diska för hand, men de säger ju att om man fyller hela diskmaskinen går det åt mindre vatten än om man skulle diska för hand, så jag kör på det. Men stora grejer som kastruller och sånt diskas fortfarande för hand.

1 kommentar:

  1. jag känner faktiskt likadant, blir så stressad av ett stökigt kök..

    SvaraRadera