onsdag 25 maj 2011

Dill och bullbak

     Var ute på balkongen precis och hittade dessa i min balkonglåda.
     Det är dillen som jag satte för tre år sedan och den vägrar att ge sig. År efter år kommer den tillbaka och jag gör inte ett smack för att hjälpa den. Det är tacksamt. Jag gillar självständiga växter som man dessutom kan ha glädje av i matlagningen, så ett tips till dig är att så din dill istället för att köpa den. Så en gång och ha i flera år framöver.

     Nu ska jag ta hand om dessa bullar, som jag drog igång nu på morgonen. Det är så roligt att baka, så jag kan bara inte låta bli.

2 kommentarer:

  1. Det är mina absoluta favoritbullar, vi bakar dom ofta! Häslar fia

    SvaraRadera
  2. Det är numera min favorit också. Jag visste ju att de var goda när svärfar bakar dem, men nu vet jag att även mina smakar rätt gudomligt faktiskt. Ett höjdarrecept!

    SvaraRadera