måndag 25 april 2011

Antik barnstol och passion

     Nu har påskhelgen kommit till enda och imorgon börjar vardagen igen. Det har varit en härlig helg då jag har fått ha min man hemma i hela fyra dagar. Det gäller att njuta när hela familjen är samlad.
     Mina föräldrar och min syster hälsade på oss i lördags och de hade tagit med en fantastiskt fin barnstol till lilla A. Vi hittade den på blocket, men vi ville inte köra ända till Jönköping för att köpa den. Men när min mamma och pappa ändå skulle åka ner hit till Skåne från Mullsjö kunde de lika gärna köra inom Jönköping och köpa den.


     Mannen som vi köpte stolen av är 73 år gammal och han satt själv i den när han var liten, så den har minsann några år på nacken. Visst är den sliten, men ändå förvånansvärt fräsch för sin ålder. Den ska få sig ett ansiktslyft genom att putsas till och målas, sen ska Alva få inviga den.
     Påsken är en viktig högtid för mig, därför har jag spenderat den med familj och vänner. Det finns nämligen inget som är viktigare än att umgås med nära och kära. Därav har det blivit få (inga) inlägg här. Istället har jag pratat, skrattat, spelat spel, promenerat i det vackra vårvädret och slappat i soffan tillsammans med familjen. Några besök i kyrkan har det också blivit och jag har återigen förundrats över att någon faktiskt ville dö för min skull. Det faktum att Jesus har räddat mig och alla andra som älskar honom gör mig sprudlande glad och oerhört tacksam.

Bild lånad från filmen "The passion of the Christ"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar