tisdag 9 augusti 2011

Re-use and Re-make

     Under vår Malmötripp i lördags fyndade jag så klart lite grann.

Detta tjusiga förkläde hittades på Myrornas och det kom väl till pass idag när det skulle bakas bröd.

Sen sprang vi på en barn-second hand i förbifarten och där hittade jag dessa byxor. Lillan har lite dåligt just med byxor, så då passade jag på att inhandla det till henne.

Dessutom hittade jag urgulliga haklappar från Enzoo-retro. Jag köpte inga, men fick lite inspiration. Hon som gör dessa haklappar inhandlar nämligen tyger på second hand som sen sys om till användbara babygrejer. Riktigt sjyssta gamla frottéhanddukar blir tokläckra haklappar, babyfiltar och dregglisar, men även byxor, klänningar och kjolar. Får nog bli en second-hand-runda till snart så att jag kan inhandla härliga tyger som jag kan sätta tänderna i och omvandla till något åt lillan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar