torsdag 4 augusti 2011

Hem ljuva hem

     Nu är vi återigen hemma efter ännu en liten semestertripp. Först var vi i Stockholm och hälsade på Jimmys syster och hennes sambo. Vilken otroligt vacker huvudstad vi har med sin underbara natur, storslagna byggnader och Mälaren som rinner genom staden. Men jag måste ändå säga att jag föredrar tempot här i småsta´n.

 Här sitter vi på en vegetarisk restaurang och äter supergod mat och njuter av denna fantastiska utsikt. Magnefikt!

     Sen var vi bara hemma i Osby och vände, för direkt efter Stockholm var det dags för ungdomsläger i Bosarp. Jag och Jimmy var ledare och lillan fick vara med på tonårsläger för första gången,  9 månader gammal. Det var så klart tokroligt, men väldigt intensivt. Jag fick förmånen att hålla ett seminarium om miljö- och rättvisefrågor och göra det lilla jag kan för att peppa andra att ta vårt ansvar för miljö och människor i nöd.
     Nu har vi en och en halv vecka kvar på semestern och då ska vi bara njuta av ledigheten och varandra, och den här bloggen kommer det förmodligen att bli ordning på igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar