lördag 13 augusti 2011

Förmiddagsfika Deluxe

Idag kände jag för att lyxa till det lite när det, kl 10.00, var dags för förmiddagsfika för mig och lilla A. Jimmy var uppe kl 07.00 med henne och åt frukost medan jag sov. Sen var det min tur att gå upp till nästa mål. Jag satte på kaffe till mig själv och bredde mackor till oss båda, plockade fram finservicen och dukade fram allt på bordet i vardagsrummet.

Det är dessa hembakade mackor vi äter, som jag gjorde i brödform istället för som bullar. Det går mycket snabbare och smidigare att lägga degen i brödformar istället för att rulla massa bullar. Bara att kolla tempen på bröden och plocka ut dem när de når 96 grader. Jag brukar även sänka ugnstemperaturen från 250 till 190 precis när jag stoppat in bröden, så blir de så där lagom gyllenbruna som jag vill ha dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar