fredag 17 juni 2011

Från låtsastant till äkta tant

     Gode tid! Jag har gått och blivit tant!
     Att jag har varit en "låtsastant" ett tag har jag väl varit väl medveten om, när jag gått omkring i mina 50- 60- och 70-talskjolar och -klänningar och enorma 70-talsbågar, men igår kom jag till insikt om att jag faktiskt har förvandlats till en renodlad äkta tant. Jag vet inte hur det gick till, om det hände när jag blev mamma eller om det var när jag klev över 25-årsstrecket och därmed också var närmre 30 än 20.
     Det som fick mig att inse faktum var när jag igår promenerade till BVC för att gå med lillan på 8-månaderskontrollen. För att komma till vårdcentralen måste vi gå igenom hela Osby och passerar då bland annat "Modeverksta´n". När jag går längs med deras skyltfönster inser jag till min förskräckelse att jag fullkomligt älskar nästan hälften av utstyrslarna på deras skyltdockor. Modeverksta´n är en fin dambutik, men målgruppen har väl alltid, vad jag vet, varit inriktad på medelålders och uppåt. Att jag alltså inte bara älskar vintagekläder utan även morderna damkläder hade jag ingen aning om förrän igår, så det är väl bara att inse, medelåldern börjar redan vid 26 år och jag är numera tant på hög nivå.
     Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar