måndag 23 maj 2011

Som på gamla barnkalas

     Blev i eftermiddags så väldigt sugen på korv med bröd, som ju var favoriten när man var liten och hade födelsedagskalas. Då skulle det alltid serveras korv med bröd och saft, och så klart mammas bullar efteråt. Idag blev det inga av mammas bullar tyvärr, men det blev faktiskt korv med bröd, tro´t eller ej. Det känns ju inte så hälsosamt precis, men är man sugen så är man. Hade jag nu haft en egen köttkvarn skulle jag ställt mig och stoppat min egen korv, men än så länge får det bli köpekorv. Men bröden som finns i affärerna är bara dyr luft och massa tillsatser, så jag drog igång och baka efter att jag kom hem från affären idag.
     Det blev hälften korvbröd och hälften hamburgebröd, så det som blev över ska få bosätta sig i vår frys tills nästa gång jag blir sugen på korv eller hamburgare, eller kanske fiskburgare. Perfekt att kunna plocka fram sen, och inte särskilt svårt att göra själv. Blir både billigare, mycket godare och framförallt nyttigare än den man köper färdigt i affären.
     Men nu är klockan alldeles för mycket. Dags att sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar