måndag 9 maj 2011

Föredrag, bröllop och familjemys

     Nu har jag inte skrivit sen i torsdags och det finns en ganska enkel förklaring till detta. Jag har varit upptagen. Tänk vad mycket vi fyller våra dagar med. Många gånger önskar jag verkligen att jag var bättre på att prioritera. Städ, disk och tvätt borde inte vara så viktigt. Prylar borde inte vara så viktigt. Istället borde man fokusera på familj, vänner och det som VERKLIGEN än nödvändigt för ens överlevnad. Allt det andra borde komma i andra hand.
     I fredags hade jag fullt upp med att förbereda ett föredrag om miljön som jag skulle hålla på fritidsgården på kvällen. Det gick väl ganska bra. Jag är inte helt nöjd, men det är kanske perfektionisten Marie som talar. "Man kan alltid göra bättre ifrån sig". Förberedelserna tog hela dagen eftersom man inte kan jobba oavbrutet med en liten 6-månaders hemma.
     På lördagen sen var vi på ett fantastiskt vackert och trevligt bröllop, och söndagar är vilodagar som ska hedras, därför skriver jag inte i bloggen då.
     Men nu är det måndag igen och tid att ta upp skrivandet. I morse tog jag och lilla A tåget hem till mina föräldrar i Mullsjö där vi ska vara ända till fredag. Ser fram emot mycket prat, god mat, varma dagar och mys med familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar