onsdag 10 augusti 2011

Klara, färdiga, GÅ

Tänk vilken inlärningsförmåga barn besitter. Tänk att de genom att studera, lyssna, känna och smaka kan utvecklas så fantastiskt fort. Det är inte många veckor sedan vår kära lilla dotter tog sina första krypsteg. Nu står hon upp och kan hålla balansen i dryga 5 sekunder utan att stötta sig mot någonting. Tänk vilken iver att lära sig nya saker. Snart rusar hon väl fram över golvet här hemma. Det är verkligen en enorm gåva att få följa ens barns utveckling. Från att bara ha legat i vår famn och tittat på oss till att vara en egen person som tar sig fram själv och som kommunicerar på sitt alldeles egna lilla sätt, visserligen utan ord än så länge men ändå. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, vilket mirakel!

2 kommentarer:

  1. Nämen vilken liten goding, vad stor hon har blivit! Vilka härliga bilder du lagt upp! Vad fina ni är, du å Alva. Själv är jag å Noah i Stockaryd nu och hälsar på lite...=mormor ska va barnvakt när jag jobbar min sista helg:). Hoppas ni har det bra å njuter av tiden! Det går så vansinnigt fort så man kan inte fatta, men det är underbart att få va med! Kram kram Anna

    SvaraRadera
  2. Anna, det känns som att det var jättelängesen vi sågs. Det bär väl snart av för er del. Jag önskar er lycka till och att ni får det riktigt bra och att ni känner att ni får vara till nytta.
    Kramkram

    SvaraRadera