torsdag 2 juni 2011

Picnic ute i det gröna

     Idag är det helgdag, Kristi himmelfärds dag om man ska vara exakt, och jag och lillan har varit ute på landet och firat Gökotta. Det är en mycket mysig tillställning där man samlas och sjunger, lyssnar på dikter, en kort predikan och fågelsång och sen har man picnic tillsammans ute i det gröna. Helt underbart! Med tanke på att det är solsken och 20 grader varmt ute också så kunde det inte varit bättre. Det är få saker som är så mysigt som att äta frukost ute tillsammans med alla möjliga människor i alla åldrar. Tyvärr gjorde jag en sådan dundermiss att jag glömde kameran hemma i all hast, men jag ska se om jag inte kan få tag på lite bilder som andra tog, så att ni ändå kan få ett smakprov på hur vi hade det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar